Winter Blues

Det er kaldt. Det er mørkt. Det er glatt. Det blåser. Ingen smiler. Jeg har ikke nok ullgensere. Hva slags sko skal jeg ha? Må jeg ta frem de gaaaamle Gore-tex`ene mine? Jeg er ikke forberedt i det hele tatt. Aldri forberedt. Jeg liker ikke vinteren, så jeg har aldri shoppet for vinteren heller. Jeg er en av de med “The winter blues” i guess. Jeg vil bare være hjemme og se på filmer, lese i blader, drikke te og kose meg med masse stearinlys og tøfler. Men hva mer kan man egentlig finne på? Winter is nature’s way of saying, “Up yours.” I mitt tilfelle.

Vinter depresjoner… pain in the ass. Det går ikke èn dag, uten at jeg ser tilbake på sommeren med savn, og frem mot vinteren og gruer meg. Jeg tror de fleste går litt i hi om høsten, mer bestemt blir vi rammet av SAD (Seasonal Affective Disorder) – dette er preget av følelser av apati, depresjon, manglende appetitt og manglende lyst til å ha sex. Jeg vet at den har truffet meg de siste årene.

Og vi som har bodd i Norge i mer enn 20 år – blir fortsatt like overrasket over kulda og selvom det har blitt mildere med årene, klager vi like mye hvert år over hvor kaaaallldddttt det er… Hvorfor?

Nordmenn er bortskjemte, og nordmenn er late.

Med en gang det ble snakk om klima forandringer og at det skulle bli varmere i Nord og kaldere i Sør, trodde vi da at det skulle bli Trope vinter? Nei. Vi er jo ikke dumme, bare veldig godtroende og naive. Og bortskjemte.
Er det kaldere enn -10 grader tror jeg mange ringer inn til jobben og hoster litt.
Og tilogmed når sommeren endelig kommer, er ikke folk fornøyd. Hahaha. Da er det for kaldt da også. Men jeg, elsker sommeren i Oslo.

Jeg tror det er mange, menn som kvinner, som søker litt ekstra kjærlighet når det blir kaldt ute… det er ikke så mye å finne på ute, man vil helst være hjemme i sofaen under et stort teppe – og et stoooort glass rødvin. Og da er det jo alltid koselig å ha noen under teppet med deg? Men ikke la tanken lure deg. Jeg tror mange går i den fella og forelsker seg i tanken av å være forelsket. Men egentlig er det bare følelsen vi liker, følelsen av å ha noen å snuggle with. DTS, liksom.

“She Tellin Everyone Imma Hold Here Down
Tell Everyone I’m The Prince Up In This Cold Clear Town
And Stupid Me I Just Listen To Her,
Instead Of Wondering If This Is Really Gon’ Last Me The Whole Year Round
But Then Spring Shows Up, And It’s Dallas In This Bitch
The Weather Starts To Resemble The Holidays She Missed
When We Were Together It Seeming Like Way Back When
Ball Players Hop On The Plane And Make It Way Back In
See She Used To Play Piana, And Now She Never Wait For Santa
Instead Of Saving For Marriage, She Saving For Carrabanna
And It’s A Shame, She Had Me Convinced That She Could’ve Been A Dime
I Guess, I Lost Another One To The Wintertime”

I’m Thinkin Off I Should’ve Been More Southern
And Realizing All That She Wanted Was That Indoor Lovin…

-Drake.

 

 

 

Leave a Reply

