A dream is a wish your heart makes…

Onsdag. Dagene flyr forbi… Jeg føler jeg aldri får tid til å sette meg ned å tenke lenger. Tenke på hva som skjer rundt meg, tenke på hva som skjer i morgen. Hva skjedde egentlig i går? Jeg har blitt så rastløs at tankene bare flyr forbi, akkurat som med dagene. Jeg kan tenke på en ting i et par sekunder, og så hopper jeg videre på en annen tanke – som forsvinner med andre ting…
Jeg elsker å være med jentene, le av alt det teite, og bare være apekatt. Men mest av alt trenger jeg alenetiden min – hvor jeg kan sitte i fred & bare være meg selv, uten å prate. Daydream. Da får jeg en mulighet til å sette meg inn i de tankene som egentlig har lyst til å fly forbi. Og er det noe jeg tror at alle har godt av er det alenetid. Kvalitetstid.
Jeg blir ofte inspirert av å gå i gatene / sitte i parken og se på alle de ulike sjelene og personlighetene som går rundt, men mest av alt blir jeg faktisk inspirert av å være alene og tenke / dagdrømme så langt som mulig. For når det kommer til å dagdrømme, er jeg drømmernes MVP. Akkurat nå er min største drøm å bo midt i Paris, i en søt liten leilighet med en kjøkkenøy hvor jeg kan sitte å drikke rødvin og skrive om hva som inspirerer meg, og videreføre det i en blogg hvor jeg vil legge ut bilder jeg har tatt av alt og ingenting i Paris` gater med mitt polaridkamera. Og finne mine kreative og kunsteriske sider og så å dele de med andre. Bruke krydder og mat som inspirasjon i hverdagen, invitere gjester over på middag hver fredag. Dra på loppemarked hver søndag. Kjøpe meg en hund, som skal få navnet Bisous. Og selvfølgelig skal jeg samle på hatter. Im gonna chase my dream.

Hva inspirerer deg?

Er det stillheten du kun får når du er alene?

Er det støyen blandt folkelivet rundt deg når du går ute og handler? Er det den indre trangen du har til å være inspirert? Eller er det kanskje en spesiell person som inspirerer deg? Er du kanskje ikke inspirert i det hele tatt?

Tenk litt på det. -Annika

4 thoughts on “A dream is a wish your heart makes…

  1. Aon says:

    haha, jeg liker dagens ord frøken 😉 Det som inspirerer meg er mangfoldet til inspirasjon, at inspirasjon ikke kommer fra en, si f. eks, øy sør i Frankrike, men derimot hvordan man tenker på denne øya. En sigarettpakke blant masse søppel i en bakgate kan være kunst, et bra bilde, eller inspirasjon til forandring for noen, for andre ikke. Nysgjerrigheten ligger i hvorfor visse ting avtrigger inspirasjon i hjernene våres på en individuell måte. Tenk litt på det 😉

    Keep bloggin’ 🙂

    • Annika Sofie says:

      Hehe.. jeg liker at du kommenterer 🙂 helt enig med deg.
      Det var dagens ord idag, men selve dagens ord får du stå for, hehe…
      Jeg føler bare for å skrive litt iblandt, og da ble dette resultatet idag.
      Takk for en tilbakemelding, og gode/ vise ord SOM ALLTID!!! ❤

  2. iselintara says:

    Herregud, så bra du skriver!

  3. Annika Sofie says:

    ÅÅÅÅ! Så hyggelig!!! : )

Leave a Reply

